Hoi An - Reisverslag uit Dông Hội, Vietnam van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Dông Hội, Vietnam van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Adri van Wageningen

21 Mei 2016 | Vietnam, Dông Hội

Hallo allemaal hier weer een nieuw verslag van een dag in Vietnam. Vanochtend was het weer vroeg uit de veren want er stond een feit- en boottocht op het programma. Om 8.00 uur vertrokken wij voor een fietstocht van ongeveer twee uur. Als snel verlieten wij de stad om het platteland te gaan bezoeken. Dit was weer een heel andere omgeving dan de vorige fietstocht. Veel meer groentetuinen en visvijvers voor kweek vis. We hebben onder andere een tuiniersbedrijf bezocht waar ze alleen biologische groente verbouwen. Het was heel interessant en de groente stond er goed bij. Hier was ook een ouder echtpaar aanwezig, hij 93 en zij 86 jaar oud, de gids gaf ze wat geld en dan mocht je ze op de foto nemen. Ook kwamen wij onderweg diverse malen waterbuffels tegen als dan niet op het land of in het water. Op een gegeven ogenblik reed er een boer op een waterbuffels langs de weg en iedereen natuurljk stoppen op hier een foto van te maken. De gids vroeg aan de boer of we ook even op de waterbuffels mochten zitten een een aantal hebben dit gedaan. Was een leuk gezicht. Ook nog een veld met lotusbloemen tegengekomen en daar enige foto's gemaakt. Na ongeveer twee uur kwamen wij aan bij de boot en was het hoog tijd voor een koel versnapering want mijn tong was onderhand veranderd in schoenleer zo droog. Na een half uurtje in de boot en begonnen aan de vaartocht van een uur terug naar Hoi An voor de lunch. De tocht was mooi en voer ons langs diverse vissersplekken waar ze een heel groot net aan vier stoken in het water laten zakken om ze naar verloop van tijd weer op te halen en de vis eruit te halen. Om 12.30 uur kwamen wij aan bij het restaurant en genoten we weer van een heerlijke lunch. Na het eten nog even naar de Japanse brug gelopen op die ook op de foto te zetten en toen met de taxi naar het hotel, tien minuten voor, niet lachen, 1 euro. Doe eens gek zou ik zeggen. Vanmiddag heerlijk met een stel aan het zwembad gelegen en genoten van het weer en het water met de nodige versnaperingen natuurlijk. Nu even het verhaal schrijven dan douchen en vanavond weer met een stel uit eten in het centrum van Hoi An. Weer met de taxi natuurlijk want lopen hebben we zo onderhand genoeg gedaan. Nu luitjes dit was het weer voor vandaag, tot morgen. Doei.

• 21 Mei 2016 - 18:32

Moeder Brouwer:

Hallo Adri,
    Ik heb net heerlijk bij Charles en Anja op de iPad, jou reisverslag gelezen.
    Wat goed dat je het zo naar het zin heb.
    Wat een prachtige en bijzondere dingen maak je mee.
    Pas goed op jezelf en geniet nog maar lekker
    Ik zie je vast wel weer op het Noordeinde en dan praten we verder tijdens een heerlijk kopje koffie.

Lfs moeder Brouwer

• 21 Mei 2016 - 22:41

Anita:

Hoi Adri je hebt weer veel gezien en gedaan.Je doet ook afwisselende dingen zoals fietsen,een bootreis ,met de bus,lopend.Zoals met de fiets af en toe lijkt me erg leuk,wel warm om te fietsen denk ik.Zo'n vrije middag is ook wel fijn .Nog heel veel plezier ik kijk uit naar volgende verhaal van onze Vietnam correspondent ! Je kan het goed vertellen het is leuk om te volgen groetjes de Brouwertjes