Can Tho naar Saigon, Hong Kong en Amsterdam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Can Tho naar Saigon, Hong Kong en Amsterdam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Can Tho naar Saigon, Hong Kong en Amsterdam

Door: Adri van Wageningen

29 Mei 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal, dit is het laatste verslag vanuit Vietnam. Vanochten om 06.00 uur ging de wekker, na een douche en een lekker ontbijt gingen we vanuit het hotel lopend naar de boot om een bezoek te brengen aan een drijvende markt. Na ongeveer een half uur varen kwamen op een punt in de Mekong rivier waar de drijvende markt is. Dit is een verzamelpunt van allerlei boten en bootjes. Hier komen boeren, handelaren en kleine zelfstandigen samen om te handelen. Er worden groenten, fruit en aardappelen verkocht. Er liggen tientallen boten Kris kras door elkaar en er wordt druk geschoven met allerlei producten. De boten die verkopen hebben een mast op de boot en daarin hangen de producten die ze te verkopen hebben. Na een poosje rondgevaren te hebben voeren we weer terug in de richting van de stad. Bij het hotel aangekomen hadden wij anderhalf uur de tijd om ons op te knappen en te kleden voor de reis terug naar huis. Om 10.30 uur reden wij met de bus richting Saigon. Het was een lange tocht die onderbroken werd voor een laatste gezamenlijke lunch die weer voortreffelijk was. Om 16.15 uur arriveerden wij op de luchthaven van Saigon. Het was niet druk dus we waren zo door de douane en paspoortcontrole. Nog even een kopje koffie gedronken en de laatste Vietnamese dongs opgemaakt zitten we nu te wachten tot we kunnen boarden. Het vliegtuig is net aangekomen. Het zit er op en het is mooi geweest, het is fijn om weer naar huis te gaan. Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn verhalen en ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om mij op deze manier te volgen. Het was een prachtige reis waar ik nog lang aan zal terugdenken. Ook dank voor de vele reacties die ik heb gekregen. Nu nog een paar tips als je ook besluit deze kant op te gaan:

1. Als je een rondreis met de bus maakt, zoals ik, vertrouw de chauffeur blindelings, hij kent de rijstijl van de Vietnamesenen weet precies hoe te reageren. Als is het af en toe binnenkijken als je voorin de bus zit.

2. Kijk uit waar je eet en wat je eet, de reisleiders weten vaak goede adressen om te eten.

3. Neem voldoende Imodium mee en kijk of je bij de huisarts Cyprafloxine kunt krijgen dit is een antibioticum die vele bacteriën doodt bij hevige diarree.

4. Tot slot geniet en kijk je ogen uit in dit fantastische land.

Dit was het dan, drie weken Vietnam, ongeveer 1000 foto's verder en een schat aan herrineringen. Wie de foto's wil zien geef een gil en we maken een afspraak. Ik zou zeggen tot gauw en voor de laatste keer doei vanuit Vietnam.

• 29 Mei 2016 - 14:33

Anita:

Hoi Adri nog een laatste berichtje . Ook jij bedankt voor je mooie , indrukwekkende verhalen. We zullen je verhalen missen. Als je thuis bent kan je nog even bij komen. Even geen wekker event kan je nog even bijkomen van alle mooie dingen die je hebt meegemaakt . Goede reis naar huis, goede vlucht en tot gauw groetjes Henny en Anita

• 29 Mei 2016 - 15:25

John&Saskia:

Hoi Adri, alweer op weg naar Nederland. Wat vliegt de tijd. Wij wensen je een hele fijne reis en zien je gauw. Zijn benieuwd naar alle foto's en aanvullingen op je reisverhalen.

• 30 Mei 2016 - 11:59

Robert Sahusilawane :

A3. Wij, Anneke en ik hebben genoten van jouw verslagen. We hadden al eerder besloten om volgend jaar die kant op te gaan en na het lezen van jouw verslagen weten we het 100% zeker. In 2017 gaan wij naar Vietnam. Ik hoop dat wij volgende week wat foto's kunnen bewonderen. Tot volgende week.