Kruger National Park-Swaziland - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Kruger National Park-Swaziland - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Kruger National Park-Swaziland

Door: Adri van Wageningen

03 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

2 mei 2017' het is vandaag voornamelijk wee een reisdag. Het plan was om eerst te stoppen in Hazyview maar het plan werd gewijzigd omdat de bus een langzaam leeglopende voorhand had. We rijden nu door naar Nelspruit omdat daar een garage is waar de bus gerepareerd kans worden. Om de tijd te doden worden we afgezet bij een stopping mall waar we geld kunnen pinnen en eten scoren voor de lunch. We drinken lekker op een terras koffie en daarna gaan we naar de supermarkt om broodjes te scoren. Na anderhalf uur is de bus weer terug en kunnen we verder. Om 2.00 uur bereiken we de grens tussen Zuid-Afrika en Swaziland. Hier moeten we allemaal uitstappen en eerst een stempelalen bij de grenspost van Zuid-Afrika waarna we twee honderd meter verderop een stempel moeten halen bij de transport van Swaziland om het in te mogen. Hierna rijden we nog een goed anderhalf uur waarna we een glasfabriek zullen bezoeken die onder andere de Big Five in glas blazen. De rit er naartoe is weer geweldig het landschap is bergachtig en je hebt constant machtige vergezichten. In de glas blazerij aanschouwen wij vanaf een balustrade het maken van een olifantje, een schitteren gezicht. Hierna bezoeken we nog even de winkel en door velen worden souveniers gekocht. Hierna rijden wij door naar onze Lodge. Het is een complex met allemaal huisjes in de vorm bijenkorven. Prachtig om te zien en in te verblijven. Direct na het indelen van de huisjes gaan we in de bus om een dorpje in de omgeving te bezoeken en daar op visite te gaan bij het vrouwelijke dorpshoofd. Het wordt een geZellig samenzijn met zang en dans. Hierna gaan we weer terug naar onze Lodge alwaar wij een heerlijk buffet voorgeschoteld krijgen en daarna nog een muziek en dansprogramma van het personeel. Hierna gaat iedereen naar zijn huisje om te slapen, het is dan pas 21.00 uur maar iedereen is moe. Ik zet vandaag weer wat foto's op Facebook.

• 06 Mei 2017 - 17:22

Robert:

Zeker geen bus van leaseplan

• 07 Mei 2017 - 14:20

Saskia:

Je maakt toch weer wat mee. Met die nieuwe banden moet het vast goed komen. Wat oponthoud betreft.

Tags: Swaziland