Hluhluwe-St Lucia - Reisverslag uit Delmas 73, Haïti van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Hluhluwe-St Lucia - Reisverslag uit Delmas 73, Haïti van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Hluhluwe-St Lucia

Door: Adri van Wageningen

06 Mei 2017 | Haïti, Delmas 73

Van daag gaan wij naar St. Lucia maar eerst doen we nog een gamedrive op het park waar we nu zitten. We vertrekken om 06.00 uur weg deerst 20 minuten zagen we wat impala's zebra's en wrattenzwijnen. Toen kwamen we een medewerker van het park tegen die ons vertelde dat er verderop bij het water6 leeuwen lagen. De gids reed er snel naar toe eerst zagen we bij het water nog een enorme neushoorn, zonder hoorn helaas, en toen zagen we de 6 leeuwen liggen de gids reed ons vlakbij. Dat is best wel kicken om in een open terreinwagen zonder dichte zijkanten op vrij meter van 6 enorme leeuwen te staan. Het was een volwassen vrouwtje twee jonge leeuwinnen en drie jonge mannetjes leeuwen. Na een poosje gekeken te hebben en diverse foto's en filmpjes gemaakt te hebben zagen we ene iets achter de leeuwen bewegen. Er kroop een schattig jong welpje van een maand oud te voorschijn. Het was een schitterend gezicht. Het liep parmantig in het rond en probeerde van alle leeuwen aandacht te krijgen. Opeens hoorde we achter ons een gegrom en toen bleek de neushoorn twee meter achter de wagen langs te lopen. iedereen was even stil. Er kwamen nog meer auto's aan en we maakten plaats voor hun. We reden lekker in de rondte in een ruig en onherbergzaam terrein. Het terrein was veel ruiger er waren ook geen verharde wegen en het ging constant op en neer in de bergen. Na een goed uur dronken we koffie en daarna vervolgeden we onze weg. We zagen onderweg nog een enorme olifant en diverse giraffen. Opeens hoorde de gids over de radio dat er een jachtluipaard gespot was. We gingen snel op weg naar de genoemde plaats. En jawel dar was hij rustig onder een boom lag hij uit toebuigen van de jacht van de nacht. We reden weer tot op vijf meter ennamen weer diverse foto's en filmpjes. Hiernareden we richting Lodge. We gingennog even ontbijten en daarna vertrokken we richting St. Lucia. Het was een mooie rit van ongeveer twee uur. Na aankomst gingen we aan boord van een boot en voeren we ongeveer een uur over de rivier aldaar en nuttigden we ook een lunch. Daarna ging het richting strand waar we ven konden pootje baden in de Indische Oceaan. Hierna naar het hotel wat een leuk dorpje lag met diverse restaurants. Deze avond konden we uit eten en ging heerlijk eten bij een restaurant met invloeden vanuit Mozambique. Het werden gegrilde kippenlevertjes vooraf en een enorme steak als hoofdgerecht, als toetje baklava cheesecake en koffie. Goedgevuld ging ik terug naar het hotel. Na nog even gezeten te hebben gingen we lekker naar bed. Dit was het voor deze dag tot straks want ik schrijf twee verslagen in een dag want soms is het internet ruk hier en kom je er niet op.

• 07 Mei 2017 - 14:55

Saskia:

Alle dieren van de Big Five gespot en de meeste ook meerdere keren. Wat geweldig zeg! En ondertussen al heel wat km afgelegd. Bij het horen van al dat lekkere eten loopt ons het water in de mond. Kijk maar even goed de kunst af en vraag desnoods maar om wat receptaanwijzingen want we zouden het te gek vinden als je ook zo lekker voor ons kookt als je weer in Nederland bent