Wild Coast - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Wild Coast - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Wild Coast

Door: Adri van Wageningen

10 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Cape St Francis

Na heerlijk te hebben uitgeslapen,om 05.30 uur klaar wakker, gaan we om 08.00 uur ontbijten. Hierna proberen we met z'n allen weer het internet uit maar dat levert alleen maar frustraties op. Wat is dat toch met die Zuid_Afrikanen, een zendmast naast het resort en nog gedenknaald werkend internet. Om 09.45 uur vertrekken we voor eenwandeling van 9 km. Allereerst bezoeken we een lokale supermarkt waar de levensmiddelen achter tralies staan en een lokale bar waar om 10.00 uur al diverse mannen aan het bier zitten. Het is een prachtige wandeling met onderweg nog een korte boottocht tussen rotsformaties door. Het laatstelijk vande wandeling gaat over het strand. De koeien liggen hier gewoon op het strand. Het is een woeste zee, het waait flink en de go,ven zijn hoog. De gids geeft aan dat je wel kan zwemmen maar niet verder dan tot je heupen in het water vanwege de sterke stroming. Hierna terug naar het resort waar we genieten. n een heerlijke lunch en een siësta. Vanavond weer lekker eten, de kilo's vliegen er weer aan met al dat eten maar vooruit we hebben vakantie. Vanavond nog even de bar in dan weer op tijd naarheid want morgen is ook weer een reisdag. Dat was het dan tot morgen, doei

Tot slot nog wat Zuid-Afrikaanse woorden:
Metro = Moltrein
Televisie = Beelradio
Sandwich = Toebroodje
Pindakaas = Grondboontje botter
Tussendoortje = Tussenhapje
Pinupgirl = Prikkelpop
Computer = Schootrekenaar
Rekenmachine = Optelmachine

Dit was het dan weer voor vandaag, bedankt voor jullie leuke reacties. Morgen geen verslag want dat is weer een reisdag van elf uur met alleen maar sanitaire stops en een stop voor de lunch.

Morgen is wederom