Krabi-Phan Nga Bai-Phuket - Reisverslag uit Krabi, Thailand van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Krabi-Phan Nga Bai-Phuket - Reisverslag uit Krabi, Thailand van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Krabi-Phan Nga Bai-Phuket

Door: Adri van Wageningen

27 Februari 2018 | Thailand, Krabi

De laatste dag in Krabi besteden we de ochtend aan een kajaktoch door een mangrove bos. We gaan met busjes naar Het verhuurbedrijf voor de tocht. Eenmaal daar aangekomen krijgen we een gids voor de tocht toegewezen die in moet vertellen wat de tocht inhoud, zwemvesten uitdelen en zorgen dat we, met twee personen per kajak, in onze kajaks komen. Nou dat gaat weer op z’n Thais, chaotisch. Hij begint een heel verhaal in gebroken Engels waar bijna niemand wat begrijpt. Het duurt zeker een kwartier en iedereen begint te gapen en te roepen we gaan. Dan worden de zwemvesten uitgedeeld dat gaat vlot want die zijn er genoeg. Dan de peddels daar zijn er niet genoeg van en he5 duurt even voordat ze na drie keer bij halen genoeg peddels hebben om iedereen er ven een te voorzien. Dan lopen we naar de kajaks, terwijl de gids gewoon door oreert, daar zij er ook te weinig van en de gids begint steeds meer opgewonden te raken, patient patient, one moment, thee are coming Soon. Na een tijdje komen er weer kajaks aan en kan iedereen eindelijk aan de tocht beginnen. Het is een mooie tocht door het bos die echterniet rondegevaren kan worden ventweg de lage waterstand. Na ruim een uur zijn we weer terug, heeft iedereen spierpijn en ga we aan de lunch. Hierna gaan we terug naar het hotel om ons op te frissen en daarna gaan we de sta d in om nog wat ronde te kijkenden te eten. De volgende dag gaan we richting Phuket en stoppen we alleen noge voor een tocht met longtail boten naar het eiland waar de James Bond film “ The man with The golden gun” is opgenomen. Het is een leuke tocht maar het eiland is niet echt spectaculair en we varen er alleen omheen. Hierna varen we maar de zee zigeuners om te lunch te gebruiken. Dit is een gemeenschap van zigeuners die in woningen op palen in het water wonen en geheel zelfvoorzienend zijn. Alles is aanwezig, een markt, winkeltjes, moskee, school en zelfs een drijvend voetbalveld. De lunch is heerlijk en we rijden voldaan verder. Om 15.00 uur komen we aan in Phuket wat een enorm toeristisch eiland is en heel druk hier gaan we nog twee dagen verblijven in een resort en lekker luieren bij het zwembad of aan het strand. Donderdagochtend wordt het weer vroeg opstaan want om 06.00 uur vertrekkende al naarheid vliegveld en is het weer tijd om naar huis te gaan. Dit was dus het laatste verslag uw reporter gaat twee dagen niets doen. Ik hoop dat iedereen het weer leuk heeft gevonden om de verslagen te lezen. Wij zien u weer in Holland. De groetjes, doei.

• 27 Februari 2018 - 11:40

Christa:

Bedankt voor de mooie verslagen ga vandaag naar je moeder en geef haar de verslagen. (27-2-2018)

• 28 Februari 2018 - 11:09

Marc:

Hahaha! Leuk verslag weer. Thaise chaos van heb ik jou daar :D geniet nog ff van het luieren samen!

Verslag uit: Thailand, Krabi

Rondreis Thailand 2018

Vandaag het eerste verslag van onze reis naar Thailand. Na een goede reis met een overstap in Dubai. Kwamen wij om 18.50 uur aan in Bangkok.
De reis met de A380, 2x, van Emirates verliep prima. Mooi vliegtuig en prima verzorging aan boord. We werden opgewacht op het vliegveld door de lokale gids en onze Nederlandse gids. Door de paspoortcontrole gaan in Bangkok is toch wat anders dan in Nederland, een hele lange rij met mensen die allemaal haast hebben. Op een gegeven moment komt er een medewerker van het vliegveld naar de rij toe en roept deze rijen mensen volg mij en hij rent weg. Het leek wel black friday in Amerika. De passagiers rolden nog net niet over elkaar heen om achter de man aan te rennen. We moeten helemaal naar de andere kant van de terminal en daar aangekomen blijkt daar al bijna net zo’ n lange rij te staan als waar we vandaan kwamen. Nadat gecontroleerd zijn er een stempel in ons paspoort hebben gekregen verzamelen we ons in de hal opgewacht door onze kleine Thaise gids die de naam Wat heeft. Wat ja Hij heet Wat. Als iedereen er is gaan we naar beneden waar onze Nederlandse gids wacht en gezamenlijk lopen we naar de bus. Je zal denken waaarom wacht hij je niet op i.p.v. de Thaise gids, nou dat zit zo, de Nederlandse gids is een onofficiële gids, hij werkt wel voor een Thais bedrijf due hem verhuurt aan de ANWB maar officieel mag hij geen gids zijn. Als je bijvoorbeeld tempels bezoekt mag dit alleen begeleid wordt door een Thaise gids. We lopen richting bus en rijden in een klein half uur naar ons hotel in d stad. Bangkok heeft 17 miljoen inwoners en is net zo groot als de provincie Utrecht. Er staan onwijs veel wolkenkrabbers. We zitten in mooi hotel van 19 verdiepingen met op de bovenste etage een zwembad. We moeten deze avond, gezien het tijdstip, zelf voor ons eten zorgen. We krijgen wat ideeen van onze gids, waar we geld kunnen pinnen en waar wat restaurants zitten. Geld is gauw gevonden en. U dus nu op zoek naar een tentje om te eten. We komen langs een straatje waar diverse eettentjes zitten. Nu is dat niet zo als in Nederland binnen nee hier is heel veel op straat, ijzeren tafels en plastic stoelen. We kiezen voor het restaurant “Mama” , nou Mama is ze een gezette vrouw met maar een tand in haar mond heeeft de leiding, zit op een stoel in slobberige kleding en schreeuwt constant aanwijzingen naar het bedienend personeel. Na een kleine drie kwartier krijgen we ons eten en beginnen we aan onze kennismaking met streetfood, nou dat was genieten. We hadden noedels met kip en dat was echt lekker. Na de maaltijd gaan we voldaan terug naar het hotel. Voor we gaan slapen zetten we eerst nog de wekker want ja je mocht eens uitslapen op je vakantie. Om 06.30 uur is het opstaan en om 08.00 uur moeten we vertrekken. Het ozntbij is goed. We stappen voldaan in de bus de temperatuur is al prima, 30 graden en we zijn allemaal luchtig gekleed in jurkjes tot over de knie en lange broeken. Je denkt natuurlijk jullie lijken wel gek met dat warme weer. Dat vonden wij ook maar daar denkt de koning van Thailand duidelijk anders over. Als gij in mij paleis op bezoek komt dan zijt gij deugdelijk gekleed. Oké vooruit dan maar. Aangekomen bij het de stopplaats van de bus stappen wij uit en zien wij links van ons een groot terrein waar ze naar het lijkt iets aan het bouwen zijn. Nee zegt de gids hier is vorig jaar een nieuw crematorium gebouwd om de overleden koning te cremeren en dat mag alleen in een crematorium wat nog door niemand is gebruikt. Oké komt altijd wel van pas met zo’n grote bevolking nou niet dus. Als hij gecremeerd is mag het ook niet meer door anderen gebruikt worden. Dus wat wij zagen was het afbreken van het net nieuw gebouwde crematorium. De hele crematie, die vooraf gegaan wordt door een jaar de gelegenheid voor het volk om afscheid te nemen van de overleden koning, heeft in totaal 80 miljoen euro gekost. Het paleis is een imposante verzameling gebouwen vol met pracht en pracht dat niet door de koning gebruikt wordt omdat hij eeen nieuwer en mooier paleis heeft laten bouwen.
Na een uurtje rond gewandeld te hebben gaan we terug naar de bus die ons naar het restaurant brengt waar de lunch zal plaatsvinden. Ook dit is weer een goede maaltijd en na een klein uurtje gaan we met een boot een tocht maken door de kanalen van Bangkok. Het is een mooie tocht vol contrasten van vervallen houten huidzen tot mooie villa’s. Na een uurtje gaan we weer richting bus om naar het hotel te gaan. We besluiten of even te gaan zwemmen en daar frissen we lekker van op. Om 18.00 uur worden we in het restaurant verwacht voor een briefing over de komende dag en de excursies waar we uit kunnen kiezen. Hierna krijgen we een welkomst diner dat ook weer prima is. Hierna nog even dit verhaal schrijven en een drankje doen en dan maar weer naar bed want morgen gaat de wekker om 06.00 uur, zucht, mogen we da; nooit uitslapen. Ja zegt de gids de laatste drie dagenlang jullie aan het strand zitten in Phuket. Nou lekker dan. Dat stond weer niet in de reisbeschrijving. Goed luitjes dit was het voor vandaag morgen gaan we weer verder met het verhaal. Doei.