Aankomst in Vietnam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Aankomst in Vietnam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Vietnam

Door: Adri van Wageningen

11 Mei 2016 | Nederland, Amsterdam

Goodmorning Vietnam, na een lange, maar voorspoedige reis, kwamen wij om 12.00 uur plaatselijke tijd aan in Vietnam. Na een moeizame tocht langs de paspoortcontrole, ze zijn hier niet zo snel, en de koffers te hebben opgehaald gingen wij op zoek naar de reisleider die ons zou opwachten op het vliegveld. Al wat we vonden geen reisleider. Hij bleek aan de andere kant van de terminal te staan. We werden begeleid naar de gereedstaande bus. Een mooie met airco. We werden uiterst vriendelijk opgewacht door de chauffeur en zijn bijrijder, een bijrijder is verplicht in Vietnam, de reden hiervoor is dat het verkeer een totale chaos is met auto's en heel heel veel scooters die werkelijk overal lak aan hebben. Je hebt dus twee paar ogen nodig in het verkeer hier. We reden van het vliegveld naar de stad en al gauw zag iedereen de noodzaak in van twee paar ogen op de bus. Wat een gekkenhuis. En maar toeteren terwijl niemand er Naar luistert. We konden niet met de bus bij het hotel komen dus moesten we laatste stuk lopen. Nu oversteken hier is erger dan Russisch roulette. De reisleider zij gewoon gaan lopen niet stoppen en vooral geen stap terug doen want dan ben je de sjaak. Onderweg ook meteen maar even geld gepind. Ik dacht laat ik eens gek doen ik pin gewoon meteen twaalf miljoen, tenslotte wie het breed heeft laat het breed hangen. Geintje 100 euro is al 2,5 miljoen dong dus je lijkt rijker dan je bent. Nu hebben nu tot half vier de tijd om ons even op te frissen en dan gaan we met fietsriskjas een rondrit maken door de stad waarna we bij terugkomst ergen gaan een met zijn allen. Geen culinaire ontdekkingstocht zoals gepland want dat is de vorige groep niet goed bevallen. Ze liepen er op leeg Zogezecht. Nu het is tijd voor een middagdutje dus tot het volgende verslag.

• 11 Mei 2016 - 10:21

Robert :

Geweldig geschreven. Ben je even voor een dagje miljonair.

• 11 Mei 2016 - 10:23

Bianca:

Hoi Adri,

Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Het is natuurlijk een wereld van veschil met hier en daar. Pas goed op jezelf. Geniet er maar lekker van dat heb je verdiend.

Groetjes Bianca

• 11 Mei 2016 - 22:51

Anita:

Hoi Adri fijn om te horen dat je goed bent aangekomen . Blij dat je zelf niet hoeft te rijden als het verkeer zo'n chaos is.veel plezier nog en we blijven je avonturen volgen . Groetjes de brouwertjes

• 12 Mei 2016 - 10:53

Raffaella:

Hoi Adri,

Fijn te horen dat je veilig bent aangekomen. Geniet van je vakanties.

Groetjes Raffaella

• 12 Mei 2016 - 21:01

John& Saskia:

Hoi Adri, fijn dat je al zoveel te vertellen hebt, vanaf hier gaan we je via jou blog volgen. Geniet van deze grote reis en als je thuis komt dan willen we alle foto's zien. Lieve groeten van ons beiden