Hluhluwe-Drakensbergen - Reisverslag uit Delmas 73, Haïti van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Hluhluwe-Drakensbergen - Reisverslag uit Delmas 73, Haïti van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Hluhluwe-Drakensbergen

Door: Adri van Wageningen

06 Mei 2017 | Haïti, Delmas 73

Vandaag is een reisdag van 07.30 tot 17.00 uur naar een resort in de Drakensbergen. Het is een mooie met diverse stop om naar het toilet te gaan, koffie te kopen en een broodje voor de lunch. De lunch nuttigen we bij het museum van Nelson Mandela. Het is op de plek waar hij is gearresteerd voor zijn gevangenschap. Er staat een monument van pilaren waarin , als er naar toe loopt, langzaam het gezicht van Mandela verschijnt. Een mooi gezicht. Om vijf uur komen we aan bij het resort wat zeer afgelegen in de bergen ligt. De mensen die hier werken wonen hier ook want het is niet te doen om ieder keer naar huis te gaan. Verder niet zoveel beleeft vandaag alleen weer de nodige prachtige vergezichten. Dus hier volgen nog enige Zuid-Afrikaanse uitspraken.
Iets eten is iets door de keel laten waaien.
Reuken is een neusje aanwaaien.
Een afstand rijden is een eind wegfietsen
Damestoilet is Poeierkamer.
Toiletbezoek is drukverlichting.

Goed dis was het weer voor vandaag we gaan even borrelen en dan lekker eten.
Morgen gaan we naar de Sani Pass in Lesotho. Dit is een pas op 3000 meter hoogte waar je alleen maar op kan met terreinwagens over smalle weggetjes met steile afgronden.
Dus hopelijk tot morgen.

• 07 Mei 2017 - 10:46

Anja :

Hey Adri, wat geweldig om dit allemaal te lezen. Helaas heb ik geen Facebook, maar hoop vanmiddag bij Anita ook de foto's te kunnen bekijken. Uit je verhalen kunnen we opmaken dat je ongelofelijk aan het genieten bent van deze reis. Wat wat ik mij dan ook heel goed kan voorstellen. Nu nog de laatste van de Big five zien te scoren en vooral genieten.
    Groetjes van Charles en Anja en "baie dankie" voor de leuke verhalen

• 07 Mei 2017 - 15:02

Saskia:

Weer genoten van je verslag. Indrukwekkend dat stukje over Nelson Mandela. Die rit over die hoge bergpas moet wel mooie vergezichten opleveren.
    Je moet alleen geen hoogtevrees hebben lijkt me.

• 08 Mei 2017 - 10:49

Robert :

Hoi A3. Heb net de foto's en films van jouw avontuur in Zuid-Afrika bekeken op de mobiel van Bianca. Ik kan 1 woord bedenken na het zien van de films en foto's. PRACHTIG!!!!!