Oudtshoorn-Kaapstad 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu Oudtshoorn-Kaapstad 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van adrivanwageningen - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn-Kaapstad 2

Door: Adri van Wageningen

14 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag weer een les geleerd, schrijf nooit een verslag van de dag voor hij begonnen is. Vanochtend, zoals jullie hebben kunnen lezen, had ik al een verslag geschreven omdat het toch een reisdag zou worden waar niks gebeurde behalve sanitaire stops en lunchhapje pakken. Nounwas het maar waar. Om 08.00 uur zat iedereen in de bus klaar om te vertrekken. De chauffeur liep een aantal keren om de bus heen en stond iedere keer te luisteren. Iedereen dacht het zal toch niet. En jawel hoor de bus had weer kuren. Het luchtsysteem van de bus bouwde niet voldoende druk op zodat de handrem niet los wilde gaan. Dus geen beweging in de bus te krijgen. Je zag de chauffeur balen als een stekker. Het komt door het veel rijden op onverharde wegen tijdens de reis. Maar ja gas geven, motor stoppen en weer tarten en ook nog luisteren waar de lucht ontsnapt dat gaat niet in je eentje. Dus de chauffeur zij tegen ondergetekende ga even achter het stuur zitten en geef gas. En hij met nog een paar techneuten uit de bus luisteren maar ze konden door het lawaai van de motor het niet vinden. Zet hem even uit zei de chauffeur. Start hem maar weer. Zo ging het een tijdje door maar de lekkage werd niet gevonden. Dan maar bellen met het bedrijf maar ja die konden ook zog aub heen oplossing geven. Dan maar een monteur sturen en iedereen de bus uit om een bakkie te doen. Het duurde een uur voor de monteurs er waren. Die gingen aan de slag, nou ja een dan want de ander was zomdik dat hij. Iet onder de bus kon. Na een half uur was het euvel gevonden. Er was een klap van de pomp die de handrem bediend defect. Het was de vraag of zij het konden repareren dus moest er ook gekeken worden of er andere bus beschikbaar was. Na veel vijven en zessen zouden er twee kleine busjes gestuurd worden om ons eventueel naar Kaapstad te brengen. De monteurs gingen onder tussen aandoe gang om teoch te proberen om de bus te repareren. Om 11.30 uur kwam het verlossende woord de pomp was gerepareerd maar nu lekte er nog een slang. Nadat deze ook was gerepareerd konden we om 12.00 uur eindelijk vertrekken richting Kaapstad. We probeerden zo weinig mogelijk te stoppen en bereiketen om 19.00 uur de rand van de buitenwijken van Kaapstad. Dit leverde wel weerceen mooi plaatje op van Kaapstad bij nacht. zie foto Facebook. Om 19.30 waren we in het hotel en kregen we snel onze kamer. Nu nog wachten op de koffers zodat we ons konden omkleden voor het eten. Maaaarrrrrr eerst nog even op tv Feijenoord-Heracles, ja in Kaapstad, gekeken en zag mijn cluppie kampioen worden. Weergaloos. Nu dit was dan toch echt het laatste verslag voor vandaag, ik ga naar bed want om 06.15 uur gaatvde wekker weer want dan staan de Tafelberg en Robbeneiland op het programma. Dus ik zou zeggen tot morgen, doei.